Meta‘nın artırılmış gerçeklik (AR), sanal gerçeklik (VR) ve meta veri bölümü olan Reality Labs, milyarlarca dolarlık kayıp vermeye devam etmesine rağmen şimdiye kadarki en iyi çeyreğini geçirdi. Reality Labs, Quest başlıkları ve Ray-Ban Meta akıllı gözlükleri sayesinde 2023 yılının son çeyreğinde 1 milyar dolardan fazla gelir elde etti.
Gelirin 1 milyar doları aşması şirketin meta veri grubu için yeni bir kilometre taşı olsa da öngörülebilir gelecekte büyük kayıplar yaratmaya devam etmesi bekleniyor. Reality Labs çeyrekte 4,6 milyar dolar, 2023 yılında ise 16 milyar dolardan fazla zarar etti. Meta CFO’su Susan Li, bu kayıpların “artırılmış gerçeklik/sanal gerçeklikte devam eden ürün geliştirme çabalarımız nedeniyle yıldan yıla anlamlı bir şekilde artmasının” beklendiğini ve ekosistemlerini daha da büyütmek için yatırımlar yaptıklarını söyledi.
Tatil alışveriş sezonunu kapsayan dördüncü çeyrek, genellikle gerçekliğin en iyiyi gösterdiği dönem oldu. Analistlerle yaptığı görüşme sırasında Mark Zuckerberg, şirketin akıllı gözlüklerinin özellikle iyi performans gösterdiğini öne sürdü ve Ray-Ban üreticisi EssilorLuxottica’nın yüksek talep nedeniyle her iki şirketin de beklediğinden daha fazla akıllı gözlük üretmeyi planladığını söyledi. Hem Quest 2 hem de Quest 3’ün iyi performans gösterdiği belirtilirken Quest 3 ise “en popüler karma gerçeklik cihazı” olarak nitelendirildi.